Az igazságügyi szakértõ feladata, hogy a bíróság, az ügyészség, a rendõrség és a jogszabályokban meghatározott más hatóság kirendelése, vagy megbízás alapján, segítse a tényállás megállapítását, szakkérdés eldöntését.
Vissza
Vissza a kezdõlapra
"Az igazságügyi szakértő feladata, hogy a bíróság, a közjegyző, az ügyészség, a rendőrség és a jogszabályban meghatározott más hatóság (a továbbiakban együtt: hatóság) kirendelése, vagy megbízás alapján, a tudomány és a műszaki fejlődés eredményeinek felhasználásával készített szakvéleménnyel segítse a tényállás megállapítását, a szakkérdés eldöntését."- 2005. évi XLVII. törvény az igazságügyi szakértői tevékenységről 1. § (1)
Az informatika témakörében felmerült, igazságügyi szakértelmet igénylo feladatok végzése nyomozó hatóságok, bíróságok, ügyvédi irodák és más szervezetek, valamint magánszemélyek részére.
Informatikai szakvélemény készítése, szaktanácsadás, lefoglalásban való részvétel, előző szakvélemények elemzése, bírálata, módosítása, stb.
Szakterületek:
informatikai berendezések, számítógépek, perifériák és helyi hálózatok (hardver)
Számítógépek, számítógépparkok felülvizsgálata, feltérképezése, az egyes informatikai , számítástechnikai eszközök (hardverek) vizsgálata, értékbecslése. Az egyes számítógépek vizsgálata mellett a velük közvetlen összeköttetésben lévő kiegészítő elemek vizsgálata (pl. külső perifériák), és nem utolsó sorban teljes informatikai hálózat feltérképezése (szerverek, hálózati eszközök stb).
informatikai biztonság
Informatikai rendszerekbe történő illetéktelen behatolás igazolása, nyomon követése. Tűzfal vizsgálatok, annak érdekében, hogy történt-e akár külso, akár belső visszaélés, adathozzáférés az adott informatikai hálózaton. Informatikai szabályzatok vizsgálata (IBSZ), Üzletfolytonossági terv (Business Continuity Plan BCP) illetve Katasztrófa Elhárítási terv (Disaster Recovery Plan DCP) felülvizsgálata .
informatikai rendszerek tervezése, szervezése
Követelményspecifikáció, rendszerterv és az elkészült szoftver összehasonlítása, dokumentáció ellenőrzés, rendszer funkcionalitásának összehasonlítása funkcionális specifikációval. Fejlesztési feladatok nyomonkövetése különböző célszoftveren (pl. ticketing rendszer) keresztül.
számítástechnikai adatbázis, adatstruktúrák
Adatbázisok tartalmi- és struktúraelemzése, adattartalmak mentése, komplex lekérdezések elvégzése nagyobb adatbázisokból. Szakterületünk az Oracle illetve Mysql alapú adatbázisok vizsgálata, de vállaljuk más típusú adatbázisok vizsgálatát is.
Cégünk 2002-ben jött létre, kezdetben kis- és középvállakozások informatikai munkáinak támogatására. Az elmúlt évek során több nagyvállalat is megtisztelt minket bizalmával, megelégedettségüket folyamatos partnerkapcsolataink bizonyítják.